Life as an inspiration

Suvi on läbi!!!

No nii, 1.september käes ja vist kõigil tunne, et nüüd ongi suvi läbi. No minul on ehk natuke vähem, sest juba 6 aastat ei pea ma paanikasse minema, kui september läheneb. Kooli pole, chillin endiselt niisama. Kui vaid ilma oleks. Aga meil siin Hollandis läks kah kohe ilm untsu, nii kui august läbi sai. Ja mul on üldsegi täna “15 aastat lühikesi juukseid” tähtpäev (need 3 korda, kui juukseid aastakese kasvatasin, ei loe)

Mõtlesin hoopis, et teen lühidalt kokkuvõtte, mis siis selle 3 kuu jooksul toimus. Sest ma venitasin nii kaua oma suvise Eestis käigu ja Eestist külaliste kirjutamisest, et lõpuks oli kuidagi imelik juba nii vana asja kirja panna.

11392915_940267105994373_6367141678819724047_n

4.juuni siis lendasin Riiga. Seal ööbisin oma 4 aastat tagasi kohatud Couchsurfingu sõbra Seani juures. Viimati nägime 4 aastat tagasi, kui ma olin teel Pekingi ja lend jällegi Riiast algas, minnes ja tulles olin siis ühe öö tema suures elamises Riia kesklinnas, kus oli rohkem rahvast, nii reisijaid kui sõpru. Nüüdseks on Sean kolinud üsna lennujaama lähedale (kurikuulsa Maxima taha) ja kuigi elamine on väiksem, siis suur diivan on endiselt sohvasurfajate sõbralik. Lisaks veel SUUR terrass, kus ma päikese käes oma coachingu sessiooni tegn. Mõnus.

5.juunil hakkasin siis pöidlaküüdiga Tallinna suunas liikuma. Kellaaeg oli juba õhtune, mina olin suht väsinud (eelmine õhtu käisime Iiri pubis) ja tundus, et jäängi sinna Riia-Tallinna maanteele. Ootasin oma 45 minutit, siis ühe autoga sain üsna piiri lähedale. Seal aga piisas mul TALLINN silt välja võtta, kui juba üks auto kinni pidas, selles olev noormees oli teel Tallinna Rocca keskusse ja nii olingi ma päästetud. Sai mõnusalt igasugustest asjadest juttu aetud ja varsti olingi Tallinnas 🙂

Eestis sai siis oldud marsruudil Tallinn – Järva-Jaani- Pandivere – Väike-Maarja – Tallinn – Järva-Jaani – Paide – Tallinn – Tartu – Tallinn- Järva-Jaani – Väike-Maarja – Järva-Jaani – Tallinn – Riia

Tallinn: asjaajamised (uut passi oli vaja, see tehti nii imekiirelt valmis, et ei jõudnud teenindajat ära kiita- tema luba smulle, et saan enne jaanipäeva passi kätte ja ei ole üldsegi mõtet kiirpassi jaoks raha kulutada), kokkusaamised, külastamised, ärilõunad.

Tartu: kallil täditütrel külas ja tema pea aastase lustaka beebi külastamine. Teekond taas hääletades, minnes ootasin reede õhtul kell 19.30 pool tundi lennujaama juures, tagasi tulles 5 minutit Tartu linnapiiril. Kiidan Eesti meesautojuhte!

11140117_946105908743826_7919308679846507621_n

Väike-Maarja ja Pandivere- vennapere ja sugulaste külastamine

Järva-Jaani- vanematekodu.

20150901_133105

Sai lõpuks üle pika aja HEAD meekooki söödud. Sai käidud ka mõnes uues söögikohas, nagu nt Riis (päeva kook oli ülihea), Tondi Grill (mõnus, aga hirmakallis) ja ka juba tuttavates F-Hoone (endiselt mõnus paik), Boheem (nende shokolaadikook jäätisega on maailma parim), 3 sibulat (tiba kallivõitu, aga lahe koht heade toitudega)

603869_947994051888345_6653181018076024750_n

ja Lyon Viru keskuses (sain hullult head veini ja täna just vaatasin, et selle koha sommeljee Kristjan Markii on Baltimaade üks parimaid). Sain tuttavaks Dakiga ja tema sõpradega (fantastilised daamid) ja katsusin Robin Juhkentali.

robin juhkental

Lisaks veel mitme inimesega, kellega lihtsalt meiliteel asju ajan. Sain aru, et mitmed uued tuttavad on paremad, kui vanad sõbrad. Ja sain aru, et paljusid eriti ei huvita, kui ma Eestis käin, sest kokkusaamiste orgunnimine oli eriline pingutus. Järgmisel korral on nimekiri palju lühem.

Ja siis oli jaanipäev, mille veetsin sugulaste juures- andsin neile mitu kasti asjadega, sest paar nädalat hiljem olid nad juba ise mulle külla tulemas.

11535871_951788621508888_1976892766090553199_n

25.juunil kell 5.00 ärkasin üles, kell 5.20 oli takso ootamas, edasi bussijaama ja sealt kell 6.00 läks buss Riiga. Kell 13.00-14.20 lend Einhoveni (koos härra Lukasega, kes siis minusuguse mugavuspagulasega sama lendu jagas :)) ja kell 17 umbes olin kohal. Ei läind poolt päevagi! Järgmisel korral muidugi mõtlen, et kas selline jamamine väärt on- natuke nagu raha kokku hoidsin ja sain üle pika aja Seaniga kokku, lisaks veel sotsiaalne hääletamise eksperiment. Aga siiski, tükk jamamist.

11258718_952605281427222_1370891236047790416_n

27.juuni, vaatan, et olen ühel üritusel käinud, kus siis India tantsu promosime. Kes veel ei tea, siis mul on India vaimustus. Paraku, mu kangesti loodetud sõit Indiasse ja seal ashramis pulma külastamine jäi ära. Ja see uudis ja arusaamine sakkis ikka sajaga. Siiamaani sakib…

11694840_960882133932870_6557153800041364269_n

Juuli algas Hollandis mõnusa kuumalainega, millele järgnes kena vihmaperiood- just siis, kui mu sugulased meile külla tulid. Õnneks saime me öö enne külaliste saabumist omale uue ja suure diivani, külalised nägid ikka päikesepaistet ka ja kuuldavasti jäid nad väga rahule. Käisime Apeldoornis ja Zwolle IKEAs, Schoklandis merealust maad vaatamas, Lelystadi lennundusmuuseumis ja Batavia outleti keskuses, Haagi lähedal tuulikuid vaatamas (mina nendega kaasa siis ei läinud, mul oli meeletu unevõlg, sest ise magasime kassidega mu abikaasa venna korteris ja nii pehmes voodis ma pole elusees ka olnud) ja Giethoornis paadiga sõitmas. Mina tegin muidugi esimeseks päevaks süüa- kartuliputru ja kanakoibi ja arvasin, et sellisest koguseks PEAKS jätkuma. Toitu jagus kaheks päevaks ehk siis ma võin rahumeeli teha kartuliputru 14le inimesele ja arvata, et EHK on piisav 7le 🙂

Vahepeal pidin ka 2 nädalat sõbranna kassi toitmas käima, sest pererahvas oli Eestis puhkusel. Tegin seda suurima heameelega, sest omal oli meil kodus just “olukord”, kus üks kassidest igale poole laskis. Nüüdseks on asi pisut parem, peale erinevate meetmete kasutuselevõttu, aga üksi elutuppa UUE DIIVANIGA kahekesti teda ei jäta.

20150818_011814

Siis olen 2 korda kinos käinud selle suve jooksul. Põhjuseks sõbranna poolt pakutud tasuta piletid. “Inside Out” ja U.N.C.L.E. Viimast käisime suurema Couchsurferite seltskonnaga vaatamas.

Veel sai üks päev kabrioletiga Saksamaale sõidetud, et odavaid asju osta ja ilusat ilma ilusas autos nautida.

11800428_968147043206379_3318247257488027660_n

Paaril korral sõbrannadega kohvi joomas käidud, ühe korra lausa rannas. Erinevad kohad, ja erinevad maksevõimalused (ühes ei saanud üldsegi MasterCardiga maksta, ma võin varsti juba pika nimekirja koostad akohtadest, kus ma ei saa oma Eesti kaardiga maksta)

11873527_975871799100570_4601797537602809757_n

Siis veel lootustandev kohtumine minu lasteraamatu avaldamise osas. Mul on üks uus sõber, kes tahab mind aidata ja nii me siisüritame viise välja mõelda, mida teha. Asjad on veel lahtised, aga eks ma annan teada kohe, kui midagi selgub. Lootust on 🙂

zwole couchsurfing bbq

25.augustil oli siis mu esimene pulma-aastapäev ja 29.augustil Couchsurferite BBQ Zwolles. Mina tegin kaasa kausitäie muffineid ja võtsin ühe mulliveini, teised tõid siis liha ja juurikaid ja alkot ja oli üks igati lahe õhtu. Ja TERVE päev ilma vihmata. Öösel, kui juba järgmises kohas istusime, hakkas sadama.

Ja nii see suvi ongi läinud. Mul on üks väike uudis ka, aga sellest nädala pärast 🙂